Pressmeddelande -
Bubbleroom öppnar Pop up på Åhléns City i Stockholm – inför deras nya sommarkollektion
Snart släpper Bubbleroom sin nya sommarkollektion och den här gången kommer utvalda plagg att kunna köpas i fysisk pop up-butik på Åhléns City i Stockholm.
Bubbleroom är en digital aktör, men vill kunna möta kunden genom fysisk närvaro. Därför bjuder de under 13-26 maj in sina kunder till en pop up-butik med eleganta sommarplagg i ljuva mönster och härlig färgskala. Pop up-butiken kommer finnas på damavdelningen på plan 1 intill rulltrappan. När kunderna kommer upp från stora entrén mot Drottninggatan åker de upp en våning och kommer upp precis intill pop up:en.
”När du kliver in hos oss ska du mötas av inspiration och plagg du vill bära under sommarens finaste dagar. Att få möjligheten att stärka vår fysiska närvaro och kunna möta kunden direkt är något vi verkligen ser fram emot” säger Ida Carlsson, Marketing Manager på Bubbleroom.
Bubblerooms nya sommarkollektion består till stor del av klänningar med fokus på vackra silhuetter och detaljer, men också en limiterad kollektion designad tillsammans med en influencer. Förutom mer fysisk närvaro är tanken med pop up-butiken att bjuda in kunderna till ett härligt sommarevent.
Åsa Larsson, Eventchef på Åhléns, tillägger:
"Vi är glada över att ha Bubbleroom som vår partner för denna pop up-yta. Det är ett spännande samarbete som vi är övertygade kommer att ge våra kunder en fantastisk shoppingupplevelse."
Ämnen
Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder.