Gå direkt till innehåll
Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary – Främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Pressmeddelande -

Bubbleroom inleder samarbete med Not So Ordinary – Främja en cirkulär modebransch genom uthyrning

Nu kan du hyra din outfit till sommarens högtider från Bubbleroom med hjälp av Not So Ordinary’s uthyrningsplattform.

Samarbetet innebär att modekedjan på ett enkelt, smidigt och mer hållbart sätt kan erbjuda uthyrning av sortimentets mest exklusiva festklänningar.

Bubbleroom delar Not So Ordinary’s vision om att skapa ett mer hållbart förhållningssätt till modekonsumtion och detta är ytterligare ett steg mot att kunna erbjuda kvinnor en unik digital shoppingupplevelse.

Not So Ordinary’s plattformtjänst möjliggör för varumärken och butiker att erbjuda sina kunder möjligheten att hyra kläder och kollektioner med hemleveransalternativ. Med minimal handpåläggning för personal strävar Not So Ordinary efter att ge kunderna en sömlös och bekväm upplevelse genom sin plattform.

Samarbetet mellan Bubbleroom och Not so Ordinary träder i kraft i april och innebär ett betydande framsteg inom cirkulärt mode.
Ida Carlsson, Marketing Manager på Bubbleroom delar entusiastiskt:

”Genom detta samarbete förstärker vi vårt kunderbjudande, där en klänning som tidigare bara använts för ett specifikt tillfälle nu får möjligheten att användas flera gånger. Vi är entusiastiska över att kunna erbjuda våra kunder denna möjlighet, att minska klimatavtrycket utan att göra avkall på sin stil.”

Jenny Johansson, från Not So Ordinary, tillägger:

”Vi är stolta över att samarbeta med Bubbleroom för att främja en mer cirkulär modebransch. Tillsammans strävar vi efter att erbjuda kunderna en hållbar och smidig lösning för att uppnå sin personliga stil.”

Ämnen


Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder.

Kontakter

Andrea Wetterlundh

Andrea Wetterlundh

Presskontakt PR & Event Specialist 0709990827
Martina Hellman

Martina Hellman

Presskontakt Tf. Marketing Manager,
Media Content Panel
PRESSRELEASE 6.jpg
PRESSRELEASE 6.jpg
Licens:
Medieanvändning
Filformat:
.jpg
Storlek:
7997 x 5334, 22,7 MB
Ladda ner

Relaterat innehåll

Special moments we celebrate

Bubbleroom är ett av Nordens snabbast växande e-handelsbolag inom mode med en tydlig vision om att bli marknadsledande som livsstilsdestination för lyxigt, glammigt och feminint mode. Bubbleroom har sin primära kundbas i Norden med distribution till delar av Europa via Zalando. Bubbleroom grundades 2005 som en webbshop för exklusiva varumärken och har sedan dess utvecklats till att vara en etablerad marknadsaktör inom festmode och vardagliga kläder.

Vi är stolta över att vara ett värderingsstyrt bolag som i vår vardag arbetar efter våra värdeord Mod, Driv och Tillsammans. Bubbleroom är ett företag där medarbetaren är verksamheten och där alla våra framgångar är en konsekvens av våra medarbetares driv & engagemang!

Bubbleroom är noterad på Nasdaq First North Growth Market.

Bubbleroom

Prognosgatan 11
504 64 Borås
Sverige